آبنما خانگی و باغی

سنگ های ساختمانی

در قدیم که صنعت ساختمان سازی پیشرفتی نداشت اکثر خانه ها را با چوب و کاه و گل می ساختند. و تنها افراد محدودی بودند که با استفاده از سنگ خانه می ساختند افرادی که ثروتمند بودند و توان حمل و نقل سنگ ار داشتند و کسانی که به معدن های سنگ نزدیک بودند. به همین دلیل از همان سالها سنگ جز مصالح گران قیمت برای ساختمان سازی بود.

کاربرد سنگ در ساختمان سازی:

سنگ در قسمت های مختلفی کاربرد دارد مانند نمای داخلی ، نمای خارجی ، کف پوش ، دیوار پوش ، سنگ آبنما محوطه و… که هریک از این قسمت ها نیاز به سنگ مخصوص به خود را دارد . تنوع سنگ ها در ایران بسیار زیاد است البته سنگ هایی مانند گرانیت ، تراورتن و سنگ مرمریت بیشترین طرفدار و کاربرد را دارد . با این حال باید قبل از خرید سنگ دقت کنید سنگ مورد نظر را برای کدام قسمت از ساختمان میخواهید و همچنین باید آب و هوای منطقه را مد نظر قرار دهید تا بعد از اتمام کار با مشکل مواجه نشوید.برای کسب اطلاعات کامل تر از سنگ های ساختمانی با ما همراه باشید.

سنگ فرش ها:

سنگ مورد استفاده برای سنگ فرش ساختمان باید خصوصیاتی داشته باشد تا بتواند علاوه بر زیبایی ، استحکام زیادی به ساختمان بدهد. این سنگ ها باید بدون رگه و منافذ باشند و جذب آب نداشته باشند تا بتواند عمر مفید زیادی داشته باشد. این سنگ ها انواع متفاوتی دارد مانند سنگ مرمر ، مرمریت کرم آباده ، گرانیت ، تراورتن و آهک و…

رعایت نکات:

1.بعضی از سنگ ها به مرور زمان دچار خراش و یا ساییدگی میشوند که باید قبل از خرید حتما مد نظر قرار دهید و برای محیط هایی که پرتردد هستند سنگ های بهتری خریداری کنید.

2.سنگ ها به طور معمول گران قیمت هستند پس قبل از نصب حتما دقت کنید که از افراد حرفه ای و متخصص استفاده میکنید تا با نصب درست و صحیح عمر مفید آنهال را بالا ببرند و در مصرف سنگ هم صرفه جویی شود.

3.سنگ ها نمای بسیار زیبایی به محیط میدهند اما اگر سنگ ها لک دار شوند نه تنها زیبا نیستند بلکه محیط را زشت و ناخوشایند میکنند پس دقت کنید نوع سنگ مورد استفاده لک پذیر نباشد.

آبنما خانگی

سنگ آبنما:

طراحی آبنما در داخل خانه و یا محوطه ساختمان کاربرد زیادی دارد که میتوانید محیطی دلنشین و آرامش بخش بسازد . اما آبنما ها را باید با سنگ های مخصوص ساخت تا دچار مشکل نشود.

آبنما انواع متفاوتی دارد مانند آبنما صخره ای ، آبنما دیواری ، آبشار صخره ای ، فواره ، آبنما شیشه ای ، آبنما مدرن و… که مصالح مورد استفاده در هر کدام متفاوت است ما در این قسمت راهنمای استفاده سنگ در آبنما ها را ارائه میدهیم.

سنگ مورد استفاده در اکثر آبنما ها به خصوص نوع صخره ای از سنگ لاشه ، قلوه سنگ ، پوکه های معدنی ، ورقه ای و… استفاده میشود.

از سنگ تراورتن و سنگ قیچی برای آبنماهای دیواری استفاده میشود و این آبنما معمولا برای فضاهایی است که مساحت کمی دارد مانند لابی ها و…

برای آبنما مدرن شهری  نیز باید از سنگ های ابزار خورده که یا دستی هستند یا ماشینی استفاده نمود. این سنگ ها معمولا بسیار گران قیمت هستند و البته زیبایی زیادی دارند.

امیدواریم با مطالعه ی این مطلب بتوانید خریدی مناسب از سنگ های ساختمانی داشته باشید و با کمترین هزینه زیباترین ساختمان سازی را انجام دهید.